att flytta in...

...kändes väldigt, väldigt gott. Den där lite diffusa oron man ofta har första natten på ett nytt ställe, när man ligger och lyssnar in nya ljud och sover lite lätt fanns inte. Istället kände jag en väldig ro och trygghet och sov som en stock hela natten. Detta var hemma!

För exakt två månader sedan, 12 februari, en månad efter övertagandet, var det alltså dags.Skorstenen var renoverad och huset varmt igen. I köket var golvet slipat, men obehandlat. Så det fick täckas. Men väggarna var färdiga och rummet städat. Däremot fanns där ingen köksinredning. I vardagsrummet hade jag fått lov att släppa planen på att få även väggarna klara. Så jag började med att täcka det färdigoljade golvet med målarpapp så att möblerna skulle kunna flyttas in och väggarna fixas senare.

Här kommer lite bilder från första kvällen, när huset tog formen av ett hem och det faktiskt rådde en viss känsla av ordning. Det var visserligen bara en illusion, men ändå en liten, liten försmak av hur det skulle komma att bli, när nu detta var mitt hem.


inflyttad

falsk ordning

musik o levande ljus

vem bryr sig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0