dränerad

Två veckor efter att jag tagit över huset var jag fullständigt dränerad på energi.

Under två veckors tid hade jag jobbat både dag och kväll. Den senaste veckan 12-14-timmars pass. Först 5-6 timmar på jobbet utan lunch. Sen hämtade jag mat, åkte till huset och åt sen lunch med pappa. Sen jobbade vi i huset tills vi stupade i säng.

Under samma vecka fick jag dödsdomen för min skorsten och visste inte hur det skulle bli med inflyttningen. Dessutom visste jag att jag nu skulle bli tvungen att processa med säljaren om betalning för detta.

Dagen därpå fick jag ett fantastiskt, glädjande men enormt chockartat besked som vände mitt liv upp och ner. Ni som känner mig vet vad jag menar...

Huset var fortfarande totalt upp och ner. Två helger senare skulle flyttlasset gå. Jag fattade inte hur jag skulle lyckas få ihop det. Samtidigt växte "högarna" med det jag inte hann med på jobbet. Jag var fruktansvärt stressad.
Samtidigt var det den stora ovissheten när det gällde skorstenen och de stora känslorna runt "det andra".
Sen var det ju packning och flytt kvar...

Jag kände mig totalt kraftlös och ville bara lägga mig ner, samtidigt som jag det var en massa saker jag var tvungen att ta tag i plus att jobbet behövde skötas.

Kanske inte så konstigt att jag fortfarande känner mig lite matt.
image42
Köket två veckot före inflyttning.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Blir trött bara jag läser. Nej, husrenovering är nog inget för mig. :-)
Återkommer senare för att höra slutet på "skorstenshistorien".

2007-04-03 @ 08:24:11
Postat av: Anonym

Ja, fortsättning följer. Välkommen!

2007-04-03 @ 17:06:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0