eldfällan

Nere i källaren är ett rum klätt med allmogepanel på väggarna......även på skorstenen. Den måste bort, sa sotaren, vilket jag i och för sig redan räknat ut.
När nu skorstenen skulle renoveras åkte naturligtvis panelen ner. Bakom den dolde sig en överraskning.....

Ni som har följt min blogg vet att jag bl a gillar svart.
Men....på vissa ställen ska det helt enkelt inte vara svart.

image46

Särskilt inte på baksidan av en panel som sitter på en skorsten....

image45

Särskilt inte om det är hål i skorstenen mindre än en meter från själv eldstaden....

image44   









Så föregående ägare hade inte bara bott i en rökkammare, utan också i en riktig eldfälla.

Tänk om jag också hade stuckit huvudet i sanden och flyttat in. Om jag hade struntat att ta hit sotaren av rädsala för vad han skulle hitta. Jag vågar inte tänka på det.....

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej!

Så kul att du har hittat till min blogg! Och jag diggar din blogg, älskar (nästan) allt som har med husrenoveringar att göra eftersom vi själva gör så mycket sånt.. Både skoj och jobbigt; precis som livet!

2007-04-05 @ 10:23:24
URL: http://enbulleihjartat.blogspot.com/
Postat av: kristina

Tänk vad du hunnit med på bara 2 månader! ha en skön påsk!

2007-04-06 @ 10:41:50
Postat av: casamia

Ja, följer man det bakåt så ser man att det faktiskt har hänt en del.
Tack detsamma!

2007-04-06 @ 22:59:49
Postat av: Jonas

Huvva, nej, jag ska inte renovera hus.
Kul att se att andra hittar hit också.
Glad Påsk!

2007-04-07 @ 23:38:46
Postat av: casamia

Tack detsamma!

2007-04-08 @ 13:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0