granen

Funderar på hur jag ska göra med min gran. Den spontana känslan från början var att den fanns där som ett skyddande tak och ramade in trädgården. Att det var mysigt att sitta under den. Alltså....att den skulle få stå kvar.

image50 Förre ägaren trivdes i skuggan.

Den ger också en del insynsskydd. Känns speciellt bra så länge jag använder sovrummet mot gatan. Och får vi en varm sommar kommer jag säkert njuta av att ha ett naturligt parasoll att sitta under.

Men den skuggar!!!
Vardagsfrukost i solen, det är ju jättemysigt och något jag gärna nyttjar från tidig senvinter vid soligt väder. Detta funkar inte riktigt. Jag hade soliga frukostar den där semesterveckan v.11....men kanske åt jag sent eftersom jag var ledig....eller så var det så tidigt att solen gick under de nedersta grenarna. Men det kan den knappast ha gjort. Det jag nu vet är i allafall att nu, i mitten av april, har jag ingen frukostsol på trappan, knappt nere i trädgården vid husväggen heller. Och vid denna tid behöver man lä. Hm.....inget lätt beslut. Kanske ska jag ge den ett år för att verkligen se hur det ligger till.
Man kan ju inte gärna kapa två tredjedelar från toppen. Misstänker att det blir väldigt fult...?

image51 Den är STOR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0