grillat är gott...

...speciellt i ens egen trädgård.
Valborgsmässoafton, har alltid varit speciell för mig. Vet inte riktigt varför. Jag tror inte min syster värnar den på samma sätt. Kanske för att i Dalarna, där jag växte upp och där hon till slut hamnade igen, kan man alltid vara säker på att det händer något på Valborg. Här i Skåne känns det som att det alltid är jag som drar i evenemang på Valborg. Sen har jag släppt detta att det måste vara en eld. Har insett att det är svårt att få med vännerna ut i det lite kyliga valborgsvädret. Men jag har ändå känt att något vill man göra tillsammans med vänner.
I år var vi några som grillade i min trädgård. Premiär tror ni kanske..... Men nej, det var faktiskt tredje gången. Premiär var det en varm kväll i början av april.
Trots dåliga väderprognoser kunde vi både grilla och äta uta ikväll. Inte så illa för att vara i april.

image58
En sista april som påminner om sommar...

I år blev det väldigt spontant och enkelt. Var och en tog med något till en gemensam grillbuffé. Som alltid, blev det både gott och trevligt. Tips till dig som gillar att ha fest, men tycker det där med matlagningen är tungt. Jag har haft flera såna fester, där jag inte ens planerar temat. Alla tar med precis vad de vill och det blir alltid gott. Andra gånger har jag samordnat lite, allt ifrån helt planerad matsedel till att alla bara fått meddela vad de vill ta med och ibland bara bestämt vem som tar efterrätten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0