ibland har man flyt...

...och den här gången var det min tur.

Totalt slutkörd pratade jag med min älskade lillasyster som beordrade mig att tagga ner. Så jag tog fram en penna och började stryka på min lista över sånt jag behövde få gjort innan jag flyttade in. Kvar blev skorstenen - jag behövde ju värma upp huset och vardagsrumsgolvet - för att jag skulle kunna ställa in möblerna. Sen bestämde jag mig för att anlita en flyttfirma, vilket gav mig "flytthelgen" till att packa.

Nu gällde det bara att få tag på bra folk, som kunde rycka in med kort varsel.

Jag skickade också upp ett rop på hjälp till min barndoms Gud, och kanske var det han som förbarmade sig...

Första flyttfirman jag ringde kunde åta sig flytten på önskat datum exakt två veckor senare till ett överkomligt pris.
Förste golvsliparen jag fått rekommenderad av ett par vänner kunde komma måndagen därpå och lovade att ha det klart innan inflyttning en vecka senare.
Första skorstensrenoverarfirman jag ringde kunde också komma hit och titta på det måndagen därpå. Han förklarade också att de inte skulle behöva riva allt, vilket betydde att jag skulle kunna flytta in även om det inte var klart. Ok, ett orosmoment mindre.

Jag behövde nu "bara" förbereda för golvslipningen. Tömma i vardagsrummet, som blivit verkstad och byggmaterialförråd och gipsa väggarna i köket så jag kunde avtäcka golvet och städa rent.

Måndagen därpå kom förutom golvslpiaren, skorstensrenoveraren för att inspektera skorstenen. Det skulle räcka att de tog hål på ett par ställen för att kunna rensa upp i kanalen, mura upp väggarna på nytt och sen sätta rör. Ca en dags jobb och 17.000 kr (som jag ska försöka få säljaren att betala). Men.....3-4 veckor väntetid.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0