...och då menar jag RIKTIGT FLYT!

3-4 veckor utan möjlighet att värma upp huset....och jag skulle flytta in om precis en vecka. 
Skorstensrenoveraren förstod min trängda situation och ringde sin kollega för att se om de möjligtvis skulle kunna klämma in min skorsten veckan därpå.

-I morgon? Jaha, ok. Vad bra!

Jag kunde nästan ha pussat honom på munnen. Det visade sig (och det är här jag börjar misstänka att mina kanaler uppåt inte är helt igentäppta, nån måste bara ha haft sitt finger med i detta spel), att en kakelugnsrenoverare hade blivit sjuk. Eftersom han inte kunde plocka ner kakelugnen, kom inte "mina grabbar" åt skorstenen och hade fått en lucka.

54 timmar senare var jag 27.000 kr fattigare, men hade en rörsatt skorsten till min panna + att jag hade en färdig rökkanal för att kunna montera in en kamin i vardagsrummet. Huset kunde värmas upp igen! Och snart skulle jag dessutom kunna myselda :-).


image43
Den glidgjutna rökkanalen till kaminen.


 

 Men historien slutar inte där....fortsättning följer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0