repris (inflyttning)

Efter illusionen om ett hem i ordning efter inflyttning var alltså huset i kaos igen. Men efter två helgers arbete var köksgolvet målat och väggarna i vardagsrummet klara.
I både kök och vardagsrum har jag bredspacklat väggarna med natugips som ger en sandfärgad, lite grov yta. Färgen känns helt rätt för mig, vilket betyder att jag inte behöver måla dessutom. Skulle jag sen tröttna på detta blonda, kan jag ju alltid måla.

Det slog mig just att jag kanske skulle ha med lite mer konkreta, praktiska tips i bloggen..... Men ni som läser, om ni undrar över något speciellt, skriv en kommentar och fråga, så gör jag särskilda inlägg om just detta. Fortfarande provar jag mig fram en hel del - avskyr färdiga lösningar. Men detta är mitt fjärde hus, tredje jag totalrenoverar, och så har jag gjort några lägenheter emellan, så en hel del har jag provat förr och vet hur det funkar.

Åter till inflyttning i repris:
Med väggar som ännu inte torkat, var det äntligen dags för avtäckning av golv och möbler.....

image47

image48

...och en andra inflyttning.

image49

Jo jag vet, väggarna är väldigt flammiga. Men som jag skrev förrut, den sista väggen hade inte hunnit torka. Men varför vänta på det? Jag var trött på att  vara hemlös - jag kunde leva med en flammig vägg en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0