sommar sommar eller i allafall vår

Efter ett ärende till centrum i går eftermiddag "smet jag tidigt" från jobbet och var hemma innan halv fem. Underbart en sån härlig försommardag. Äntligen grävde jag ner syrenskotten jag plockade på mitt torp i lördags. Och tro det eller ej, de ser fortfarande välmående ut. Kanske har jag en liten syrenhäck till nästa vår. Och när den väl kommer upp, så ryker nog granen.

image56
I rabatten mot gatan fanns i stort sett inget att spara. Får jag bara upp en fin häck/buskage där så kan jag ta bort det fula staketet och ändå får det lite mer avgränsat.

image57 
Försökte rädda höstanemonerna, det enda av värde i rabatten mot gatan. Vi får väl se hur det går.... Det var inte precis någon stuns i dem ikväll. Om det blir bättre av att jag i det närmaste dränkte dem vet jag inte, men det är väl det enda jag kan göra...



Lite övriga glimtar från min trädgård den 25 april.

image53 
Päronträdet blommar för fullt.

image54 
Snart sen man inte ormhasselns vridna grenar.

image55 
Blivande frukt- och bärhörna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0