trädgård som tröttar

Har jobbat i trädgården hela helgen. Men lite hjälp har jag grävt bort några rabatter och kört jorden till "tippen". Och så har jag sågat bort de nedersta grenarna på granen för att släppa in lite ljus. Fyllde ett helt släp med granris.

image63
Lite mer luft under granen.

Grannarna tycker nog att jag prioriterar fel, att jag skulle rensa fritt från ogräs först. Men fy så tråkigt! Att rensa ogräs i rabatter, som man kanske ändå inte vill ha kvar....och i de andra också för den delen. Det är mycket roligare att möblera om trädgården så som jag vill ha den. Och jag har ju faktiskt kört iväg med en hel massa ogräs från de rabatter jag helt enkelt tagit bort.

Nu är jag helt dåsig av all luft, sol och fysiskt arbete. Klockan är halv sju och jag har redan däckat i soffan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0