äntligen...

...har jag återtagit mitt hus, som under veckor varit invaderat av verktyg, bråte, byggdamm och villiga medhjälpare. Varken toalett eller sovrum är klart, visserligen, men nu är det smutsigaste jobbet förbi. Dessutom stod jag inte ut en dag till med att snubbla över vertyg, ständigt sätta dammiga fotspår på mitt svarta golv som ett tydligt tecken på dammet som ligger överallt, att behöva ha med mig en våt handduk upp till sovrummet för att torka av fötterna innan jag kryper ner i sängen....
Byggdammet tar naturligtvis tid att bli av med. Men nu har jag i alla fall röjt undan så att jag kunnat komma åt och städa överallt. Och när jag ändå börjat röja fick jag ork att ta tag även i de högar av tidningar och reklam blandat med övrig post, som har en tendens att växa ohejdat på kort tid. När min nuvarande prenummerationsperiod på tidningen går ut, ska jag nog ta en paus. Kanske skaffa nån tidning man kan ha söndagsprenummeration på.
I gårkväll monterade jag också avlastningsbänken jag köpt till köket och lyckades fixa plats till micron i den. Så äntligen frigjordes cafébordet i köket, så nu kan jag äta frukost där :-). (bild kommer)

Jag känner mig så enormt befriad. Kan äntligen andas i mitt hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0