1 r o k....igen

Har just bäddat på soffan.

Jag har ju min väninnas tonårige son som jobbar i huset på dagarna. Nu har han börjat måla. Och han är duktig, och pigg på att jobba. Så i går morse stuvade jag ihop sängar o möbler i ena änden av sovrummet så att han skulle kunna måla även den tråkiga allmogepanelen som klär ena gavelväggen. Jag får ägna kvällarna att plocka fram nya jobb åt honom och ibland skaffa nytt material.

Så nu är båda sovrummen byggarbetsplats + hallen som är förarbetsplats till toaletten som är ett av de pågående byggprojekten. När man ändå håller på.... Så nu bor jag alltså på ett rum och kök och sover på soffan. Men det är nästan lite mysigt.

image68

Grejen var den att jag var på konferens och sov borta igår natt och tänkte passa på att få sovrumspanelen målad under tiden. Det är bara det att jag tycker den behöver målas ett varv till. Och då får jag sova här - på soffan. Och det blir verkligen ett lyft för sovrummet.

Det är kanske inte så konstigt att jag tycker det känns mysigt i min nybäddade soffa. För bara ett par dagar sedan var mitt vardagsrum inte så roligt att vara i. Ikväll har jag städat undan byggdammet. Tagit rummet i besittning igen. Som utbyte mot att sovrummet lämnats till byggjobb...

image69

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0