att komma hem...

...och se rakt in i mitt nya kök är fantastiskt!

image39


Nej - jag vet, det saknar både lådor och luckor! Men varje litet framsteg är en sån underbar seger. Särskilt om det leder till att man kan leva något, lite mer nomalt.

Det var ett oerhört lyft att komma hem till det nyslipade golvet också - då!

golvet slipat


Även när allt bara var igenputsat och väggarna färdigspacklade, kändes det som en enorm framgång.

fina v?ggar   hela ytor igen

Så visst har jag kommit en bit på väg. Även om vägen har kännts oändligt lång och tung emellanåt. Och jag har tappat fart, eller helt enkelt tvingat mig själv att sakta ner. De här sista två bilderna togs tre veckor efter att jag tog över huset. En vecka senare var golven i kök och vardagsrum klara, förutom målning av köksgolvet. Dessutom var skorstenen renoverad. Visst har det hänt mycket sen dess, men de första fyra veckorna innan jag flyttade in var extrema helt enkelt. Och jag drabbas nu emellanåt av en enorm trötthet. 

Men mitt hem börjar ta form :-)

image40

Kommentarer
Postat av: Golfer

Blir snyggt. Och bra med skåp som man kommer åt att damsuga under. Det är sån't vi grabbar uppskattar. ;-)

2007-03-30 @ 20:51:50
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Lotta

Ja eller hur... kändes nästan fånigt när jag blev genuint ledsen, men nu vet jag att det finns fler som känner så.
Fint kök by the way =)

2007-03-30 @ 22:33:30
URL: http://saxiquine.blogg.se
Postat av: casamia

Tack golfer! Ja, jag är väl kanske lite grabbig då....som gillar att kunna komma åt under skåpen. Fast egentligen har jag valt det för att det blir luftigare så.

2007-03-30 @ 23:01:08
Postat av: casamia

Tack lotta! Ja, åtminstone jag har en stark dragning till gamla hus och blir lätt förälskad. Normalt eller inte? Tja, det är som det är...

2007-03-30 @ 23:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0