Från början...

Egentligen började det den 1 okt -06. Det var då jag tittade på huset första gången. Egentligen hade jag gett upp hoppet om att jag skulle ha råd att köpa ett eget hus efter mindre framgångsrika budgivningar under våren. Så jag hade helt enkelt slutat leta.

Men så var det en sån där dag på jobbet när jag var slut i huvudet, förmodligen efter nåt möte, som jag gick in på hemnet bara av ren förströelse. Och där fanns det - mitt hus. Till mitt pris. Och den 1 oktober var det visning. Fem dagar senare var kontraktet skrivet och huset "mitt".
Direkt efter att vi skrivit kastade jag mig iväg till Linköping för att vara med på en fyra dagars tyst retreat. Eftersom jag kom iväg för sent pga kontraktskrivningen, fick jag köra ikapp mig själv, blev 2400 kr fattigare... Men vaddå! Jag hade ju köpt ett hus. Det var rätt dag att få böter. Inget kunde ta ner mig den dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0