sommarkväll i min trädgård

Det är så varmt ute. Klockan är snart elva och jag kan inte förmå mig att gå in. Så nu har jag en av dessa fanstastiska guldstunder i mitt hus, som gör det värt allt slit.
Mörkret har lägrat sig över trädgården. Tystnaden har sänkt sig över stan. Bara en och annan bil hörs ibland. Jag sitter på min stentrappa med datorn i knät och bloggar. Kan livet bli bättre? Nej, inte just nu!

image64
Stilla natt...

Ni som är flitiga besökare märker kanske att bloggen går på halvfart. Grejen är att den ju handlar om mitt husprojekt och även detta går på halvfart nu. Jag njuter mest av att ha kommit så pass i ordning och att vara i min trädgård. Så jag sysselsätter mig mest med lite småprojekt här och där, helt efter inspiration, utan krav på att färdigställa direkt. Kökslådorna har nu de flesta fått fronter och jag har packat upp stora delar av köksattiraljerna. Jag har fixat en utlöpare för bevattning (dock lite provisorisk), men nu slipper jag koppla trädgårdsslangen till kökskranen. Syrener till en blivande häck mot gatan är planterade. Jag har också köpt material till ett högre och tätare staket ut mot gatan för att få lite mer avskildhet tills häcken har växt upp, vilket kan ta några år. Det ska jag väl ta tag i nån helg framöver, eller på semestern :-) (det är snart). Den här helgen började jag montera ihop en liten stuga jag köpt i byggsats. Taket kvar. Så visst händer det lite.... Ska försöka bli lite bättre på att dokumentera.

image65
Lång lördagsfrukost i solen.

Nej, nu är det väl ändå dags att gå in och lägga sig. God natt!

Kommentarer
Postat av: Ann

Inte så dumt med små stugor, vi målar!

2007-05-23 @ 15:43:58
Postat av: Casamia

Åh, har ni fått stugan nu? Kul!

2007-05-23 @ 18:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0