vuxenpoäng...

...kammade jag hem igår (om det nu är negativt eller bara något man får acceptera...hm?), när jag köpte mitt livs första slangvagn. Alltså en sån där man rullar upp trädgårdsslangen på. Känns väldigt villaaktigt. Man kan nästan tro att jag är villaägare, vilket fortfarande känns väldigt främmande. Men det är lite svårt att komma undan det begreppet nu. Annat var det när jag hade köpt ett hus på Österlen. Då kunde man hålla fast vid att det inte var någon "villa" utan helt enkelt "ett hus på landet". Ännu lättare var det att komma undan med torpet utan rinnande vatten och avlopp. Det skulle ingen ens försöka kalla villa. Fast sen hade vi ju den där 60-talsvillan ett tag....
Nu äger jag alltså mitt fjärde hus, men har för första gången köpt en slangvagn. Väldigt praktiskt får man ju säga. Nu ska jag "bara" fixa en bättre anslutning så att jag slipper koppla slangen på kökskranen.

image60

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0